Mai jos veti gasi toate informatiile necesare despre procesul de fiscalizare a caselor de marcat. iDeal Fiscal e alaturi de dumneavoastra cu servicii de specialitate.
Ce pasi trebuie parcursi pentru fiscalizarea casei de marcat?
1. Obtinerea numarului de ordine pentru casa de marcat
2. Depunere dosar la D.G.F.P. (certificatul va fi eliberat in 4 zile lucratoare)
3. Ridicare certificat (4 zile)
4. Programare fiscalizare
5. Declarare fiscalizare la D.G.F.P. si ANAF de care apartine punctul de lucru (24 ore)
6. Declarare fiscalizare la ANAF de care apartine sediul social (30 zile)
Acte necesare pentru dosarul care va fi depus la D.G.F.P.
- Copie dupa factura si dovada platii casei de marcat
- Aviz de distributie (oferit de iDeal Fiscal)
- Proces verbal de sigilare (oferit de iDeal Fiscal)
- Copie Garantie (poate fi in Cartea de Interventie)
- Copie C.U.I. - Copie C.I.F.
- Copie Contract inchiriere/comodat/cumparare punct de lucru
- Copii Certificat Constatator, Rezolutie, Certificat de Mentiuni
- Copie act de identitate al administratorului firmei
- Copie prima pagina a Actului Constitutiv
- Delegatie persoana care depune dosar (model oferit de iDeal Fiscal) Acte necesare pentru declararea fiscalizarii la D.G.F.P. si ANAF (punct de lucru)
- Declaratie Instalare (completata la fiscalizare), in 4 exemplare
- Certificatul de la D.G.F.P. (original + copie)
- Cele doua carti ale casei de marcat sigilate: Cartea de Interventii si Registru Special
- Copie C.U.I.
- Copie C.I.F. (daca e cazul)
Acte necesare pentru declararea fiscalizarii la ANAF (sediu social)
- Certificatul de la D.G.F.P. (original + copie)
- Carte de Interventii
- Un exemplar al Declaratiei de Instalare
- Registru Special
Important: Inregistrarea casei de marcat pe site-ul Ministerului Finantelor Publice se face in baza Declaratiei de Instalare. Fara trimiterea acesteia, procesul de fiscalizare este incomplet.
Doar pentru casele de marcat folosite pentru vanzare ambulanta (targuri, expozitii etc):
Dosarul care va fi depus la D.G.F.P. va inlocui:
- Copie Contract inchiriere/comodat/cumparare punct de lucru
- Certificat Constatator de la Registrul Comertului cu codurile CAEN 4789 sau 4799 autorizate, insotit de Rezolutie si Mentiuni - Copii Certificat Constatator, Rezolutie, Certificat de Mentiuni
- Copie act spatiu sediu social (contract inchiriere/comodat/cumparare)
In majoritatea activitatilor comerciale unde se incaseaza bani de la persoane fizice, este obligatorie folosirea unei case de marcat.
Exista cateva exceptii:
- producatorii agricoli,
- vanzarea de ziare si reviste;
- incasarea prin automate.
Pentru a va confirma obligativitatea in cazul domeniului dvs. de activitate va rugam sa ne contactati.
Daca starea unui aparat fiscal se schimba, modificarea trebuie anuntata la ANAF, in maximum 5 zile, prin formularul F4105. Acesta se completeaza si se depune online in format PDF. In anumite situatii se ataseaza si fisierele XML sau documente probatoare.
Cateva dintre situatiile in care starea unui aparat fiscal se modifica sunt:
- schimbarea locului de utilizare a aparatului intre punctele de lucru ale aceluiasi operator economic;
- furtul/disparitia/distrugerea aparatului de marcat electronic fiscal;
- instrainarea aparatului de marcat electronic fiscal;
- inchiderea punctului de lucru;
- incetarea activitatii prin lichidarea, dizolvarea, fuziunea, divizarea operatorului economic.
Dupa ce a fost anuntata autoritatea competenta, in anumite cazuri (schimbarea punctului de lucru al aparatului de marcat electronic, a adresei magazinului sau a antetului care apare pe bonurile fiscale) poate fi nevoie sa se faca modificari si in sistemul casei de marcat.
Pentru fiscalizarea casei de marcat este necesara depunerea unui dosar la Directia Generala Finante Publice de care apartine punctul de lucru (si nu sediul social). De exemplu, daca o firma are sediul social in Ploiesti si deschide un punct de lucru in jud. Ilfov, dosarul pentru fiscalizarea casei de marcat se va depune la D.G.F.P. Ilfov. iDeal Fiscal se ocupa de pregatirea dosarului necesar si de depunerea acestuia, in cazul in care punctul de lucru la care urmeaza a se folosi casa de marcat se afla in Mun. Bucuresti, sau jud. Ilfov.
Termenul de fiscalizare al unei case de marcat depinde in primul rand de termenul in care Directia Generala Finante Publice elibereaza Certificatul ce contine numarul de ordine al casei de marcat. Acest termen este maxim 5 zile lucratoare. Dupa obtinerea Certificatului, punerea in functiune a casei de marcat se face de catre un tehnician de service (operatiune ce dureaza aproximativ o ora). Pentru deplasarea unui tehnician la sediul dumneavoastra este necesara programarea cu cel putin o zi in prealabil.